Sivut

torstai 7. heinäkuuta 2016

Alkiosta sikiöksi

Lauantaina vaihtui raskausviikko kympiksi, ja samalla alkion sijaan tätä pikkutyyppiä kutsutaankin sikiöksi. Perjantaina söin viimeisen Zumenonin, ja Lugesteroni vähenee asteittain aina ensi viikon perjantaihin asti loppuen sitten kokonaan. Lääkkeiden lopetus ei ole vielä toistaiseksi pelottanut, mutta fiilis voi olla ihan toinen sitten reilun viikon päästä.
Ensi viikolla koittaa vihdoinkin np-ultra, jonka jälkeen toivon voivani "hengittää hieman kevyemmin". Toivottavasti pikkutyypillä on kaikki hyvin, ja pääsisin vihdoinkin johonkin sellaiseen tunnetilaan, että tämä raskaus on oikeasti ihanaa. :) Toki tämä raskaus tuntuu ihanalta, mutta haluaisin päästä eroon jatkuvasta pelosta.

Olen seurannut aika tarkkaan omaa kroppaani, ja nyt olen huomannut alavatsalla pientä turvotusta(?). Voisiko se alavatsalla oleva turvotus olla jo nyt (rv10+5) vauvavatsan alkua? Vai onkohan kyseessä vielä tässä kohtaa vain jokin muu turvotus..? Lääkärin mukaan minulla vatsa kyllä tulee näkymään hieman normaalia nopeammin, koska olen hoikka ja tosiaan tuo kohtu on eteenpäin kallella.

Muutenhan täällä eletään edelleen oireetonta raskautta. Nälkä tulee nopeasti ja tuntuu, että olen jatkuvasti syömässä, mutta riittävän tasaisesti syömällä olen välttänyt pahoinvoinnin lähes kokonaan. Muutamia kertoja olen herännyt ihan kaameaan nälkään, ja silloin minulla on ollut oikeasti jo pahaolo. Tuntuu ettei minulla ole nyt mitään uutta kerrottavaa, mutta viimeistään sitten viikon päästä np-ultran jälkeen.

4 kommenttia:

  1. MUlla on kans ens viikolla nt-ultra, vasta perjantaina jolloin on jo 12+5. Odottelu tuntuu niiiiiiiin pitkältä!!!!!! -T

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mulla olisi ollut alunperin np-ultra 12+3, mutta lomamatkan vuoksi ultra aikaistui tuohon 11+6. Todellakin tuntuu tämä odottelu pitkältä, mutta onneksi enää viikko. :)

      Poista
  2. Mulla ainakin turvotti jo alusta varsinkin iltaisin kamalasti. Nyt tuntuu ihanalta kun vatsaa on jo kunnolla niin, että näkyy :)
    Kuinka meni Np-ultrassa?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Minulla on se np-ultra tämän viikon perjantaina 15.7, eli vielä muutama päivä pitäisi malttaa odottaa. Turvotus on kyllä ihan hurjaa juurikin iltaisin. :D

      Poista

Kiitos kommentista!