Sivut

lauantai 30. heinäkuuta 2016

Teelusikan mittainen (rv14+0)

Tänään lataamassani sovelluksessa luki "vauvasi on nyt teelusikan mittainen". Raskausviikko vaihtui tänään taas seuraavaksi, ja nyt olenkin jo raskausviikolla 14+0. Reilu kuusi viikkoa enää seuraavaan ultraan, mutta siihen asti pientä mielenrauhaa tuo hankkimani kotidoppler. Muuten raskausoireet ovat edelleen pysyneet poissa, eikä se enää haittaa ollenkaan.
Alkuviikosta kävin toisella neuvolaterveydenhoitajan käynnillä. Käynnillä kaikki oli hemoglobiinia lukuunottamatta hyvin. Painoa oli tullut ensimmäisen raskauskolmanneksen aikana vain yksi kilo, joka oli kuulemma hyvä juttu. Hemoglobiini olikin sitten laskenut alle suositusten rautalisästä huolimatta. Seuraava neuvola on neljän viikon kuluttua elokuun lopussa.

Tällä hetkellä olen vielä kesälomalla, mutta ensi viikolla alkaa taas normaalit työkuviot. Työpaikallani kukaan ei vielä tiedä raskaudesta, joten katsotaan kuka työkavereista huomaa raskauden ensimmäisenä. Minua ei haittaa ollenkaan, jos joku raskauden jo nyt huomaa, mutta pitäisin ihan mielelläni tätä ihanaa salaisuutta vielä hetken itselläni. :) Ihan sinne rakenneultraan en usko pystyväni salaisuutta säilyttämään, koska pienen vauvavatsan olen selvästi jo nyt saanut. Milloin teillä on alkanut näkymään selvä vauvavatsa? Mieheni mielestä minun vatsani vain ilmestyi tuossa tämän viikon aikana, ja samaa sanoi minun äiti... Mahtaako olla näin.. Ihana kyllä jos vatsa rupeaa kasvamaan, niin saa edes jonkun konkreettisen asian tästä raskaudesta.

10 kommenttia:

  1. Minulla tuli rv 28 vasta selvä kumpu,jolloin rupesi vasta tajuamaan että raskaana olen ja tietenkin vauvan liikkeistä. Maha tosin pysyi koko raskausajan pienenä ja yksi työkaveri ei edes tiennyt minun odottavan :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Minulla oli raskauden alussa tosi kova turvotus, joka katosi tuossa kymppi viikon jälkeen. Nyt sitten tulikin ihan erilainen kumpu, joka selvästi onkin vauvamasu. Odotan kovasti tuota hetkeä, että saisi tuntea vauvan liikkeet, mutta joudun odottamaan varmasti pitkään edessä olevan istukan takia.
      Hassua miten mahat näkyvät niin eri aikaan. :)

      Poista
  2. Mä periaatteessa jouduin töissä kertomaan raskaudesta heti np-ultran jälkeen työn riskien vuoksi. Sillon mulla oli jo pieni pömppis, mitä ei kyllä kukaan ollut vielä tainnut huomata. :D Mutta varmaan juurikin noin 14-15 viikoilla alkoi masu näkymään. :) Ihanaa, ei mene enää kovin kauaa, että alat tuntemaan liikkeitä. <3 Se on kyllä niin kutkuttavaa.
    - Kata

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Monelta olen kuullut, että näihin aikoihin on turvotus muuttunut ihan oikeaksi vauvamasuksi. Minäkin joudun todennäköisesti pian kertomaan töissä, koska en varmaan hirveän pitkään pysty tekemään yövuoroja.. tai ainakin ne nyt tuntuu ihan kaameilta.

      Toivottavasti tuntisin jo pian liikkeitä. <3

      Poista
  3. Mulle tuli maha (ja tissit!)tällä viikolla eli rv 15. Ens viikolla toka neuvola. Jee! -T

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Minulla oli toinen neuvola jo tällä viikolla, mutta seuraavaan onkin sitten jo melkein kuukausi aikaa. :)

      Poista
  4. Ihanaa, että sun vauvamasu on alkanut näkyä. :) Oon ollut itse ihan hämilläni, kun nyt viimeisten kahden viikon aikana mun masusta on tullut selvä vauvamasu ja oon huomannut tuntemattomien ihmisten (lähinnä toki naisten) sitä vilkuilevan. Mulla oli alkuraskaudessa aikamoista turvotusta, mutta vauvamasu alkoi erottua omaan silmään selvästi viikolla 13. Samalla viikolla kerroin myös töissä, yksi naispuoleinen kollega olikin jo mahani löysistä vaatteista huolimatta huomannut. :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Tuota tuntemattomien ihmisten vilkuilua olen täälläkin havainnut. :D Minunkin mahasta on muutama sanonut, että selvä pieni kumpu näkyy jo. :)

      Poista
  5. Just masukuvaa blogiin laittelinkin, viikkoo 15 eletään ja vielä vauvakumpua odotellaan! Oon kanssa pohtinut että kerronko töissä kaikille työkavereille (esimiehille toki aion pian kertoa) vai annanko niiden vaan ite huomata xD

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Minä kerroin tällä viikolla esimiehelle, ja yhdelle läheisimmälle työkaverille. :) Muut saavat arvata sitä mukaan, kun arvaavat. :P

      Poista

Kiitos kommentista!